Nu kör vi igång med SMF igen!

Studiemotiverande folkhögskolekurs (SMF) är en chans för dig som är inskriven på arbetsförmedlingen att få prova på hur det är att studera på folkhögskola. Kursen är 13 veckor på heltid.
Publicerad: 14 aug 2024

Ge dig själv en ny chans

Från och med den 26 augusti har du som är inskriven på arbetsförmedlingen möjlighet att delta i en så kallad Studiemotiverande folkhögskolekurs (SMF) på Röda Korsets foklhögskola. Kontakta din handläggare på arbetsförmedlingen om du är intresserad av att delta.

Möjlighet att få finansiering under kursen

Du får ersättning i form av aktivitetsstöd, utvecklingsersättning eller etableringsersättning under tiden som du deltar i kursen och du får även ett bidrag till SL-kort. Kursen är på 13 veckor och ger dig möjlighet att prova på att studera i en trygg och stimulerande miljö med bra socialt stöd.

Under höstterminen sker antagningen löpande och vi tar in nya deltagare varje måndag.

Tveka inte att kontakta oss eller din arbetsförmedlare om du har frågor!

Vill du veta mer?

Klicka på länken så hittar du mer information instruktioner om hur du ansöker

Länk till mer info om SMF